tisdag 24 mars 2009

Resan till Key West


-Hit vill jag resa, sa Sonja då hittade en sida på webben. Det är Fantasy Fest i Key West. Vore inte det kul?

- Vad gör vi där då, frågade jag

-Det är karneval i värmen, Det är så trist i Sverige då Kolla in! Ser inte detta fint u?

Bilden visade tre kroppsmålade kvinnor, som log och så ut att ha trevligt
- Skall vi vara så avklädda´, undrar jag lite blygt.
- Det finns de som är helnäcka med kroppsmålning, förklarar Sonja.
- Polisen då? Arresterar dom ingen för sedlighetskränkande klädsel. Eller brist på sådan?
- Prat. Det är ju karneval. Dom får man vara lite "wild and crazy". Vågar du inte? Du brukar ju inte vara så blyg att visa dig naken på stranden. Samma sak här, eller hur? Men om jag är naken ställer du upp då?
- Jo det gör. Men jag ansvarar inte för följderna, skrattar jag fram
- Dom konskevenserna hanterar jag. Dom är bara sköna.
En vecka senare hade Sonja fixat flyg och hotell och planering fortsatte.
- Skall vi vara Adam och Eva? föreslog jag
- Låter perfekt. Bara inte det blir några ormar med. Jag har ormfobi.

1 kommentar: